Wysoka jakość nauczania

Na Twój sukces składa się kilkanaście lat naszego doświadczenia, nasza intuicja i wrażliwość.
Firenze - Uczymy włoskiego

Metodyka nauczania


To JAK uczymy, zależy od czasów, w których uczymy.

Homeschool nie przygotowuje Twojego dziecka do klasówek z angielskiego czy egzaminów oświatowych. Ucząc się u nas ono i tak zda je wszystkie z rewelacyjnym wynikiem!

Homeschool kształci młodego człowieka na Obywatela Świata, który w wieku 18 lat będzie w pełni zaawansowany językowo – osiągnie poziom C1. Jest to biegłość, znacznie przewyższająca poziom, jaki oferuje obecnie szkolnictwo publiczne.

Twoje dziecko będzie gotowe do podjęcia studiów za granicą, do wejścia na wymagający rynek pracy, gotowe na każde wyzwanie językowe w formie ustnej i pisemnej.

Homeschool nie kieruje się programami nauczania przedszkoli, szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych. Homeschool obserwuje rozwijający się świat i pod tym kątem przygotowuje Twoje dziecko do uczestniczenia w nim. Planując proces nauczania zakładamy, że Twoje dziecko albo zostanie w Białymstoku i będzie używało języka w pracy, albo wyjedzie za granicę, gdzie musi być przygotowane do bycia płynnym użytkownikiem języka.

Kilkanaście lat doświadczenia pozwala nam stwierdzić, że wiemy jak to zrobić.

 

Jak uczymy dzieci w wieku 2-7 lat?

 

Wykorzystujemy  najskuteczniejszą metodę dla dzieci Teddy Eddie.

Kilka lat badań i doświadczeń twórców tej metody jednoznacznie stwierdza, że dziecko uczące się nią rozpoczyna naukę w szkole podstawowej znacznie przewyższając swoich rówieśników wiedzą, spontaniczną reakcją i wymową.

W Białymstoku metoda Teddy Eddie dostępna jest tylko w Homeschool. Skorzystaj z niej w wieku przedszkolnym dziecka, a następnie zapewnij mu dalszy rozwój językowy według programów nauczania Homeschool. Dasz sobie gwarancję osiągnięcia postawionego przez nas celu: poziom C1 w wieku 18 lat!

 

Jak działamy?

  • Wesoło: Nauka odbywa się w formie zabawy w niewielkich grupach.
  • Ambitnie: Wyjątkowo duży zasób słów. Dziecko pozna 2000 słów podczas całego programu. To aż pięć razy więcej niż przy użyciu podręczników stosowanych w przedszkolach! Dorosły Amerykanin posługuje się 5000 słów
  • Sprzyjając rodzicom: Specjalny poradnik. Bieżąca informacja zwrotna poprzez lekcje otwarte, regularne maile i spotkania z rodzicami. Do tego rzetelna ewaluacja postępów.

Więcej o metodzie Teddy Eddie w Homeschool.

 

Jak uczymy dzieci w wieku 8-13 lat?

 

W Homeschool okres szkoły podstawowej to intensywny rozwój językowy dziecka w kierunku zamknięcia poziomu podstawowego A2. Po nim dziecko jest gotowe w szybkim tempie wkroczyć na poziom samodzielności B1/B2 w wieku gimnazjalnym.

W osiągnieciu tego celu pomagają standardy wyznaczone przez Cambridge University w Wielkiej Brytanii oraz egzamin Young Learners English (YLE) – popularny wyznacznik językowy na świecie, z powodzeniem stosowany przez Homeschool od 2002 roku. To “nasze dzieci” przechodząc przez te standardy językowe, dzisiaj z powodzeniem studiują za granicą i są cenionymi młodymi pracownikami w dużych firmach.

W Homeschool dziecko przechodzi szczeble językowe w grupach:

Tigers: II i III klasa (8-9 lat)

Cheetahs: III i IV klasa (9-10 lat)

Lions: IV-VI klasa (10-12 lat)

 

Jak działamy? 

  • Nowocześnie: Tematyka zajęć to rzeczywisty świat zewnętrzny, słownictwo zawsze aktualne i funkcjonujące na codzień.
  • Interaktywnie: Uświadamiamy dzieciom, że angielski jest w urządzeniach mobilnych, z których na bieżąco korzystają i włączamy go do codziennej praktyki.
  • Przyjaźnie dla rodzica: Stały wgląd w dziennik, kontrola obecności, spotkania z rodzicami, międzynarodowe testy ewaluujące postępy dziecka.

 

Jak uczymy młodzież gimnazjalną (13-15 lat)?

 

W dzisiejszym świecie czas młodzieży odliczany jest za pomocą nowych modeli smartfonów i tabletów wraz z nowinkami jakie oferują. Podobnie musi być z angielskim i Homeschool zdaje sobie z tego sprawę. Celem zajęć dla gimnazjalistów jest “usamodzielnienie” ich w języku. Po zakończeniu gimnazjum uczeń reprezentuje poziom B2.

W tej grupie wiekowej zajęcia przyspieszają, a nauczyciele traktują uczniów jak osoby “dorosłe językowo”. Lektorzy kreują podczas zajęć takie sytuacje, które jak najwierniej odtwarzają realny świat wirtualny ;-)

Uczniowie poznają język na poziomie B1 i B2 w grupach:

Snakes: I i II klasa (13-14 lat)

Vipers: II i III klasa (14-15 lat)

 

Jak działamy?

  • Komunikacyjnie: Rozmawiamy, prowokujemy trudne sceny z życia, dodajemy odwagi.
  • Innowacyjnie: Nasi nauczyciele regularnie szkolą się w zakresie nowych technologii, dzięki czemu zajęcia są zawsze atrakcyjne dla tak wymagającej grupy wiekowej.
  • Autonomicznie i psychologicznie: Uczymy samodzielności, samooceny, pewności siebie.

 

Jak uczymy młodzież ponadgimnazjalną (16-18 lat)?

 

W tym wieku spełnia się obietnica Homeschool. To okres 3 lat, który wyprowadza ucznia z poziomu samodzielności do poziomu biegłości językowej. Pracujemy na “poważnym języku” B2 i C1.

Młodzież licealna w dzisiejszych czasach doskonale wie, czego chce, kim planuje zostać w przyszłości i co studiować. Mówią o nas: “to Ci z podejściem bardziej psychologicznym niż technicznym” – jesteśmy dumni z ogromnego wpływu na podwyższanie samooceny naszych kursantów.

Uczniów kierujemy albo do zaawansowanych grup licealnych (Future):

Vipers: I-III klasa (16-18 lat)

albo do grup Challenge, gdzie pracują ze studentami i osobami dorosłymi. Decyzja zależy od dojrzałości kaursanta i jego woli.

 

 Jak działamy?

  • Kreatywnie: Wykorzystujemy zainteresowania uczniów i pokazujemy im ich świat w wersji angielskiej.
  • Profesjonalnie: Widzimy przed sobą młodych przyszłych profesjonalistów i tak ich traktujemy w kontekście podejścia do obowiązków, ciekawości świata, obcych kultur i nigdy nie kończącej się chęci badania świata.
  • Bezkompromisowo: Język rządzi się swoimi prawami, a my wiemy jakimi. Tutaj nie ma miejsca na ustępstwa. Dajemy gwarancję rodzicowi absolutnego bezpieczeństwa rozwoju językowego dziecka.

 

Spełniamy naszą obietnicę! Matura Rozszerzona to poziom B2, a więc system edukacji publicznej może kierować Twoje dziecko do tego poziomu w wieku pełnoletności. Homeschool gwarantuje osiągnięcie w tym wieku biegłości językowej na poziomie C1. A to jeszcze kilka lat dodatkowej pracy nad językiem, podążając programami szkolnictwa publicznego…

 

Jak uczymy dorosłych?

 

Jako osoba dorosła, mogłeś przegapić swój rozwój językowy. Być może miałeś inne priorytety, a być może jesteś bardzo ambitną jednostką uczącą się całe życie. Bez względu na to, jaki poziom zaawansowania repreznetujesz, mamy dla Ciebie rozwiązanie dostosowane do Twoich potrzeb na każdym poziomie zaawansowania: A1-C1.

 

Jak działamy?

  • Komunikacyjnie: Mówimy, gadamy, dyskutujemy, plotkujemy, narzekamy, kłócimy się, śmiejemy się, krzyczymy, itd. Jak w życiu. Tyle, że w języku obcym.
  • Funkcjonalnie: Spotkanie biznesowe, job interview, mail do partnera, hobby i pasje, wakacje. Cokolwiek, co wypełnia Twoje życie. Tyle, że w wersji obcojęzycznej.
  • Ambitnie: Skoro zapisałeś się na naukę języka obcego w wieku dorosłym, traktujemy Cię bardzo poważnie i stawiamy poprzeczkę coraz wyżej.

Pomożemy Ci zdecydować o najdogodniejszej formie kursu – zajęcia grupowe? A może indywidualne, idące w kierunku coachingu językowego?

Jeśli pracujesz w firmie, w której kompetencje językowe są niezbędne, koniecznie zajrzyj tu.

Poziomy zaawansowania


Podczas pierwszego kontaktu ze studentem najistotniejsze jest przydzielenie go do odpowiedniej grupy. Homeschool bardzo drobiazgowo grupuje swoich studentów uwzględniając ich wiek, umiejętności oraz potrzeby. Wypracowaliśmy odrębne kryteria dla dzieci i młodzieży oraz dla dorosłych. Uwzględniają one najnowsze osiągnięcia metodyków w tej dziedzinie. Wszystkie programy naszych kursów są zgodne z Europejskim Systemem Opisu Kształcenia Językowego (Common European Framework of Reference) opracowanym przez Radę Europy (Council of Europe).

Skala kompetenecji językowych dla studentów dorosłych i młodzieży (16+) w Homeschool na tle Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego wg. Rady Europy – The Common European Framework of Reference oraz egzaminów University of Cambridge.

CEFR Angielski i hiszpański w Homeschool Egzaminy University of Cambridge
Poziom biegłości C 2 C 2.2 CPE IELTS
7.5+
BULATS
C 2.1
C 1 C 1.2 CAE IELTS
6.5, 7.0 
BEC
Higher
ILEC ICFE
C 1.1
Poziom samodzielności B 2 B 2.2 Matura Rozszerzona (MR) FCE IELTS
5.0, .5.5, 6.0
BEC
Vantage
B 2.1
B 1 B 1.2 PET IELTS
3.5, 4.0, 4.5
BEC
Preliminary
B 1.1 Matura Podstawowa (MP)
Poziom podstawowy A 2 A 2.2 YLE Flyers KET
A 2.1
A 1 A 1.2 YLE Movers
A 1.1

 

 

Nauczyciele


Inspiruję do myślenia

Rozpalam wyobraźnię

Namawiam do ryzyka

Pomagam walczyć

Słucham

Uczę się codziennie

Jestem Nauczycielem

Nauczyciel Homeschool

  • posiada pełne kwalifikacje zawodowe uprawniające go do nauczania, a ucząc grupy Teddy Eddie – dodatkowo specjalny kurs metodyczny
  • posiada doświadczenie zawodowe
  • nieustannie poszerza wiedzę i dostosowuje ją do szybko zmieniającego się świata
  • umie motywować
  • ma pasję w swoim życiu
  • jest aktorem, psychologiem, liderem, marketerem, menedżerem i rodzicem w jednej osobie

 

W Homeschool pracują nauczyciele native speakers z języka angielskiego, hiszpańskiego i rosyjskiego.

Przebieg kursów


Przed kursem

  • Analiza potrzeb studenta
  • Test sprawdzający poziom i rozmowa
  • Kursy Teddy Eddie: lekcje otwarte – pokazowe
  • Opis poziomu i profilu kursu

W trakcie trwania kursu (w zależności od kursu):

  • Regularne sprawdzanie wiadomości – quizy
  • 30 h korepetycji Help Desk dla osób potrzebujących dodatkowego wsparcia
  • Monitorowanie frekwencji
  • Stały nadzór metodyczny
  • dzienniki online dostępne dla kursanta / rodzica
  • Obserwacja zajęć przez metodyków szkoły
  • Pisemny test śródsemestralny
  • Analiza “już potrafię” jako ewaluacja semestralna studenta
  • Spotkania z rodzicami
  • Ankieta – ocena kursu i warunków nauki przez studenta
  • Pisemny test semestralny
  • Kursy Teddy Eddie: lekcje otwarte dla rodziców

Na zakończenie kursu

  • Ankieta – ocena kursu i warunków nauki przez studenta
  • Testy roczne – pisemne i ustne
  • Spotkania z rodzicami
  • Analiza “już potrafię” jako ewaluacja roczna studenta
  • Certyfikat ukończenia kursu
  • Indywidualne spotkania ze studentami czyli ocena postępów i wyznaczenie ścieżki rozwoju